مشاوره حقوقی دادکار مشاوره حقوقی دادکار .

مشاوره حقوقی دادکار

وکیل بانکی

وظایف وکیل دعاوی بانکی

انتخاب وکیل بانکی آزادانه از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی از میان وکلای دادگستری انجام می شود و رابطه میان وکیل و موکل با تنظیم و امضای وکالتنامه و تعیین حق الزحمه وکیل آغاز می شود.

وکیل در امور بانکی به جرائم تخصصی پولی، بانکی و مسائل شرکت ها و سازمان های دولتی در این زمینه رسیدگی می کند، از همین جهت حضور همچین وکیلی در کنار مدیران برای شرکت ها و سازمان ها ضروری می باشد. برخورداری از مشاوره وکیل امور بانکی، به سازمان ها کمک می کند تا در زمینه مسئولیت های حقوقی، کیفری و انتظامی تصمیمات درستی بگیرند و بتوانند هنگام مواجه با مشکلات حقوقی آن ها را به راحتی برطرف نمایند.

قراردادهای بانکی بر مبنای مقررات گوناگونی از جمله قوانین پایه مانند بانکداری بدون ربا، بخشنامه های بانک مرکزی و... تنظیم می شود و تشخیص اشکالاتی که در قرارداد وجود دارد نیاز به شناخت این قوانین دارد لذا توصیه می شود پیش از امضا قرارداد بانکی حتما از وکیل امور بانکی استفاده شود.

وکیل بانکی باید در انواع دعاوی قضایی که بانک علیه اشخاص اقامه میکند، در مراجع قضائی حاضر شود و از حقوق موکل خود دفاع نماید. همچنین در انواع دعاوی که اشخاص حقیقی یا حقوقی، علیه بانک مطرح می کنند، نیز باید در مراجع قضائی حضور یابد و با توجه به مقررات مربوطه، از حقوق موکل خود دفاع نماید.

مدیریت عقد قراردادها و تهیه و تنظیم آن ها، ارائه اطلاعات لازم و انجام امور حقوقی مربوطه، جمع آوری اطلاعات و بهره بردن از آن جهت دفاع از افراد یا شرکت و یا سازمان مربوطه در تمامی مراجع قضائی از دیگر وظایف وکیل امور بانکی است.

همچنین ارائه مشاوره و راهکارهای حقوقی به کارکنان و مدیران یک شرکت و یا سازمان، رسیدگی و بررسی شکایات مربوط به دعاوی اداری و حقوقی و انجام همه کارهای مرتبط با انحلال و ثبت شرکت ها، تغییر در ساختار و... نیز در حیطه وظایف وکیل بانکی است.

در اغلب سازمان ها و شرکت های دولتی وکیل متخصص امور بانکی نقش مهمی دارد و بدین جهت یک بخش حقوقی در نظر می گیرند که در آن از طریق تعدادی وکیل بانکی به امور مربوط به انعقاد و تنظیم قراردادها، امور حقوقی و تفاهم نامه های بین سازمانی رسیدگی می شود. وکیل امور بانکی در یک شرکت میتواند به چند سازمان و شرکت مشاوره حقوقی دهد و یا تنها در استخدام یک سازمان باشد.

امتیازات وکیل امور بانکی

از خصوصیات و امتیازات داشتن یک وکیل امور بانکی این است که:

-وکیل بانکی، تسلط کامل بر قوانین و آیین نامه ها و مصوبات بانک مرکزی دارد.

-اگر اشخاص حقوقی و حقیقی پیش از اقدامات بانکی با او مشورت کنند، دچار مشکل نخواهند شد.

-وجود وکیل بانکی در دعاوی امور بانکی، موفقیت موکلین را تا حد زیادی تضمین می نماید.

-وکیل بانکی طرح و پیگیری پرونده دعاوی مربوط به امور بانکی و دفاع در برابر دعاوی مطروحه از سوی بانک ها را از سوی موکل خود در محاکم قضائی تا حصول نتیجه بر عهده می گیرد.

- وکیل امور بانکی می تواند در مواقع لزوم جهت احقاق حق موکل خود، شکایت از بانک ها را از طریق بانک مرکزی پیگیری نماید.

-دریافت مشاوره از وکیل بانکی، مانع صرف هزینه های اضافی و اتلاف وقت می گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت حقوقی دادکار مراجعه فرمایید.

برای مطالعه پارت قبلی کلیک نمایید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۳۱ توسط:مشاورین دادکار موضوع: نظرات (0)